نوشته شده توسط : صبا

گلخانه و کشاورزی

از مهم‌ترین دلایل اقتصادی برای کشت گلخانه می‌توان به افزایش تعداد برداشت‌ها در سال، افزایش برداشت محصول نسبت به سطح زیر کشت، تعیین زمان بهره برداری محصول و کاهش تعداد کارگران اشاره کرد.

شهرک گلخانه ای سرناز به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازار محصولات کشاورزی هیچ گاه از رونق نمی‌افتد که هیچ؛ همیشه رو به پیشرفت نیز است. شهرک گلخانه ای سرناز رشد جمعیت و اقبال عمومی برای استفاده از محصولات کشاورزی؛ شهرک سرناز شاید از مهم‌ترین عوامل وجود همیشگی سود در بازار محصولات کشاورزی باشد.

شهرک کشاورزی

اما این روز‌ها وجود بحران کم آبی که موجب کاهش چشمگیر و البته نگران کننده ذخایرآبی و سفره‌های زیر زمینی آب شده، این حرفه را مخاطرات جدی روبه رو ساخته، تا جایی که کشاورزی از یک شغل با درآمد مطمئن تبدیل به یک شغل با خطر ریسک بالا شده است. اما چاره چیست؟ آیا می‌شود در حوزه‌ای به این مهمی از لحاظ تغذیه‌ای و اقتصادی دست روی دست گذاشت؟ پاسخ ما به شما این است که خیر. نباید برای پر کردن بازار صیفی جات دست به دامان صادرات بی رویه این محصولات زد خصوصا در این بازار پر نوسان دلار... شهرک گلخانه ای سرناز بلکه باید دست به دامان علم مدرن کشاورزی شد و راه کشور‌های صنعتی پیشرفته را در این حوزه پی گرفت. شهرک سرناز  یکی از بهترین راه‌ها راه اندازی گلخانه‌ها برای کاشت محصولات است. شهرک کشاورزی سرناز در این نوشتار تلاش داریم تا گام‌های نخستین راه اندازی تا بهره برداری یک گلخانه را شرح دهیم.

چرا گلخانه و کشاورزی سرناز ؟ شهرک کشاورزی سرناز

گلخانه بخش محدودی از فضاست که در آن عوامل طبیعی قابل کنترل است، به گونه‌ای که برای کشت متراکم وتولید محصول خارج از فصل یا خارج از محیط طبیعی، محل مناسبی را ایجاد می‌کند. همان طور که در ابتدا گفتیم، یکی از مزایای استفاده از روش گلخانه‌ای، مصرف کم آب در کاشت محصولات است که این امر با توجه به بحران آبی کشور بسیار حائز اهمیت است.

 

نکته دیگر مسئله کاهش کیفیت خاک‌های حاصلخیز زیر کشت به دلیل کم آبی موجود است؛ شهرک کشاورزی محمود سرناز که در این روش به دلیل تحت کنترل در آوردن این مسئله، ضمن این که این موضوع را مرتفع می‌سازد، به افزایش محصولات کشاورزی برداشت شده در واحد سطح نیز کمک شایانی می‌کند. محمود سرناز در کشاورزی سنتی تقریبا همه چیز به شانس بستگی دارد. گلخانه محمود سرناز

کشاورزی

کشاورز بیل به دست چشم به آسمان دارد که چه زمانی رحمت الهی نازل شود یا توفان سهمگین بالاخره آرام بگیرد...، اما در کشاورزی مدرن تقریبا تمام عوامل موثر در رشد گیاهان تحت کنترل کشاورز قرار دارد. شهرک کشاورزی محمود سرناز بر همین اساس میزان خطر پذیری شغل نیز تا حد زیادی کاهش می‌یابد. محمود سرناز علاوه بر این موضوعات کلی گلخانه‌ها این توانایی را دارند که با کنترل عوامل موثر در رشد گیاه زمان برداشت محصول را معین کنند. شهر کشاورزی درگزین

 

به این معنی که می‌توان محصول را درست در زمانی که تقاضای بازار برایش در حد بالای خود قرار دارد وارد بازار کرد و بالاخره سود سرشاری از آن به جیب زد. شهرک کشاورزی درگزین همچنین می‌توان به توانایی گلخانه‌ها و کاشت و بازدهی زیاد محصولاتی اشاره کرد که در اقلیم‌های بسیار متفاوت رشد و نمو دارند. با این کارتا حد زیادی می‌توان جلوی خروج ارز از کشور را گرفت و محصولات وطنی فرنگی را به بازار عرضه کرد.

شهرک گلخانه ای

در آخر می‌توان اشاره کرد که از آن جا که تمام عوامل رشد مناسب در گلخانه‌ها کنترل می‌شود، محصولات گلخانه‌ای از کیفیت بسیار زیادی نسبت به محصولات کشاورزی سنتی برخوردار است و تقریبا مشتری پسندتر هستند؛ و همین امر میزان سوددهی محصولات را چندین برابر محصولات مشابه، اما کشت سنتی کرده است.

دلایل اقتصادی برای کشت گلخانه‌ای شهرک گلخانه ای سرناز

از مهم‌ترین دلایل اقتصادی برای کشت گلخانه می‌توان به افزایش تعداد برداشت‌ها در سال، افزایش برداشت محصول نسبت به سطح زیر کشت، تعیین زمان بهره برداری محصول و کاهش تعداد کارگران اشاره کرد. شهرک گلخانه ای رزن اما هر کسب و کاری مطمئنا ایراداتی هم خواهد داشت، گلخانه هم از این مقوله مستثنا نیست، به موضوعات زیر می‌توان به عنوان سختی‌های کار در گلخانه اشاره کرد: شهرک سرناز آورده اولیه برای شروع این کسب و کار تقریبا زیاد است که البته از آن جایی که بیشتر این هزینه‌ها برای تجهیزات گلخانه صرف می‌شود، تنها یک بار اتفاق می‌افتد.

شهرک گلخانه ای و کشاورزی

کارشناسان معتقدند که اگر برداشت محصولات دارای مطلوبیت نسبی باشد، تقریبا بعد از سه سال هزینه‌های اولیه شما به جیبتان باز می‌گردد. دومین مسئله مربوط به کشاورزی گلخانه ای، نیاز به مراقبت لحظه‌ای و دایمی در این نوع کشت است. مثلا، تنها یک غفلت از دمای گلخانه در یک شب زمستانی می‌تواند تمام زحمات چند ماهه تان را بر باد دهد.

گام‌های تاسیس یک گلخانه شهرک گلخانه ای سرناز

برای راه اندازی گلخانه باید چندین مرحله را پشت سر بگذارید که مهم‌ترین آن، گرفتن مجوز از سازمان جهاد کشاورزی است. شهرک گلخانه ای و کشاورزی محمود سرناز این سازمان برای اعطای مجوز گلخانه به شما، چندین پیش شرط برایتان می‌گذارد که مهم‌ترین آن وجود تجهیزات اساسی برای گلخانه مد نظر شماست. این تجهیزات بیشتر مربوط به موضوع کنترل دما و آب رسانی گلخانه است. در این باره شما برای سیستم گرمایشی نیاز به تجهیزات زیر دارید.



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

آشنایی با شبکه و تجهیزات شبکه

امروزه به علت کاربرد بسیار گسترده ی  اینترنت و شبکه در جامعه کنونی به طور معمول اکثر افراد ازین شبکه استفاده میکنند . اما مسااله و سوالی که مطرح میشود  این موضوع است شبکه و تجهیزات شبکه چیست و چند نوع دارد؟ ابزار مورد نیاز راه اندازی یک شبکه چیست؟ در این مقاله که در بانک فیبر نوری تدوین و نوشته شده است به معرفی تجهیزات شبکه می پردازیم و به پاسخ سوال تجهیزات شبکه چیست خواهیم پرداخت. انواع کابل فیبر نوری

تجهیزات شبکه

 

[caption id="attachment_5197" align="alignleft" width="318"]شبکه چیست ؟ شبکه چیست ؟[/caption]

ابتدا  در این مقاله برای درک راحت تر از تجهیزات شبکه و ابزار های مختلف آن به معرفی شبکه میپردازیم .

شبکه (Network) چیست ؟ کابل فیبر نوری

در حالت عمومی و کلی به مجموعه ای از کامپیوتر ها، نرم افزار ها و سخت افزار هایی که بهم  متصل هستند و موجب ارتباط گرفتن کاربران با هم میشوند شبکه میگویند

مزایای استفاده از شبکه چیست ؟

  • استفاده از شبکه موجب استفاده از منابع مشترک اعم از اطلاعات، سخت افزار و نرم افزارمیشود
  • استفاده از شبکه موجب حذف محدودیت های حاکم جغرافیایی میشود
  • از مزایای استفاده از شبکه میتوان به تبادل سریع تر و دقیق تر اطلاعات اشاره کرد
  • استفاده از شبکه سبب صرفه جویی در هزینه ها اعم از هزینه های مالی و زمانی و منبعی میشود
  • موضوع دیگری که در استفاده از  شبکه  بسیار مهم میباشد مساله ی افزایش امنیت و سکیوریتی است

دسته بندی شبکه های کامپیوتری از نظر پیکربندی چیست ؟ فیبر نوری

شبکه های کامپیوتری از نظر پیکر بندی به دو نوع Client / Server و Peer-To-Peer تقسیم میشوند

فروش انواع برند های کابل فیبر نوری پیکر بندی نوع  Client / Server

منظور از کلاینت سرور قراردادن منبع میباشد به این معنی که یک یا چند کامپیوتر به عنوان سرویس دهنده (سرور) برای اشتراک منابع و فایل ها قرار میگیرند .

کابل فیبر نوری opgw پیکر بندی نوع Peer-To-Peer

[caption id="attachment_5202" align="alignleft" width="304"]Peer-To-Peer Peer-To-Peer[/caption]

منظور از Peer-To-Peer  این مساله است که هر کاربر میتواند فایل ها را با دیگران بدون نیاز به سرور به اشتراک بگذارد .

دسته بندی انواع شبکه از مقیاس جغرافیایی به چه نحوی است ؟ کابل opgw

معرفی انواع شبکه روشی برای دسته بندی انواع معماری های موجود در شبکه های کامپیوتری ، طبقه بندی بر اساس وسعت و مقیاس این شبکه ها می باشد.

عبارت “صنعت شبکه” یا “Networking Industry” تقریبا به هر نوع معماری موجود از شبکه های محلی گفته می شود. که رایج ترین آنها را نام میبریم .

LAN : Local Area Network
WLAN : Wireless Local Area Network
WAN : Wide Area Network
MAN : Metropolitan Area Network
SAN : Storage Area Network, System Area Network, Server Area Network, or sometimes Small Area Network
CAN : Campus Area Network, Controller Area Network, or sometimes Cluster Area Network
PAN : Personal Area Network
DAN : Desk Area Network

مبحث این مقاله خارج از مطالب فوق میباشد و مباحث ذکر شده صرفا جهت داشتن پیش زمینه از شبکه و دسته بندی های آن میباشد .

تجهیزات شبکه چیست؟ میکرو کابل

به مجموعه ابزارها  وتجهیزات مورد استفاده به منظور راه اندازی یک شبکه رایانه ای تجهیزات شبکه گفته می شود.

درحالت کلی و معمول به دو دسته ی تجهیزات زیر  دسته بندی میشود .

  • تجهیزات فعال یا اکتیو
  • تجهیزات غیرفعال یا پسیو

هر ابزار مورد  استفاده درشبکه حتما در زمره ی دو  دسته بندی بالا قرار میگیرند  یعنی تجهیزات شبکه یا  تجهیزات پسیو هستند  یا تجهیزات اکتیو

تجهیزات شبکه اکتیو چیست ؟

[caption id="attachment_5204" align="alignleft" width="434"]تجهیزات اکتیو شبکه تجهیزات.اکتیو[/caption]

به تجهیزاتی که برای انتقال اطلاعات و دیتا  درشبکه به جریان الکتریکی برق نیاز دارند را تجهیزات اکتیو یا فعال  گفته میگویند. پس طبق تعریف فوق در یک شبکه کامپیوتری به قطعاتی که معمولاً به برق متصل شده و در تولید، هدایت و یا تقویت سیگنال‌ها نقش دارند و در اصطلاح به خودی خود فعالیت دارند، قطعات « فعال » یا Active گفته می​شود.

 

در مقاله ی تجهیزات  اکتیو شبکه به  طور مفصل به تمامی تجهیزات شبکه ی اکتیو پرکاربرد میپردازیم و توضیحات تکمیلی را  شرح میدهیم

تجهیزات شبکه پسیو چیست ؟ میکرو کابل فیبر نوری

[caption id="attachment_5207" align="alignleft" width="472"]تجهیزات شبکه پسیو تجهیزات  پسیو[/caption]

تجهیزات غیر فعال شبکه (پسیو) : برخلاف  تجهیزات  شبکه ی اکتیو  این  نوع ازتجهیزات ، عملکرد بدون نیاز به توان الکتریکی برق صورت میگیرد.

تجهیزات پسیو  Passive  به مجموعه تجهیزاتی درشبکه اطلاق میشود که در واقع روی آن ها هیچ عملی انجام نمی پذیرد  و فقط نقش آن تجهیزات نقشی زیرساختی جهت انتقال و عبور اطلاعات و  دیتا را به عهده دارند .

اگر بخواهیم این  تعریف را  یه  صورت عامیانه تر  بیان کنیم  به این صورت میباشد که تجهیزاتی که نیاز به جریان برق برای کارکرد خود ندارند جزو تجهیزات پسیو شبکه حساب می شوند . این ابزار لازمه ایجاد یک شبکه می باشند .

رسانه انتقال درشبکه چه کابل مسی باشد و یا کابل فیبر نوری جزو  تجهیزات  پسیو شبکه محسوب می شود.

به بررسی کامل  تمامی تجهیزات  پسیو شبکه در مقاله ی تجهیزات پسیو به  طور مفصل و جامع پرداخته شده است

این مقاله توسط بانک فیبر نوری و شبکه تدوین و نوشته شده است و برای گرد آوری این مقاله از سایت  alibaba.com استفاده شده است

تجهیزات  شبکه موجود  در بانک فیبر نوری و شبکه به  شرح  زیر  میباشد  .برای دریافت قیمت ها با مشاورین ما در بانک فیبر نوری  تماس بگیرید

[row label="محصولات مرتبط با تجهیزات شبکه" col_bg="rgba(116, 162, 184, 0.19)"]

[col span__sm="12" padding="20px 20px 20px 20px" align="center" depth="3"]

[title style="center" text="محصولات مرتبط" color="rgb(131, 4, 4)"]

[ux_products style="normal" type="masonry" columns="3" columns__sm="1" depth="1" depth_hover="3" cat="280" products="3" orderby="rand" image_height="5:6" text_size="small"]

[button text="مشاهده همه محصولات" radius="10" depth_hover="1" expand="0"]

[/col]

[/row]
[row label="مقالات مرتبط" col_bg="rgba(214, 214, 214, 0.3)"]

[col span__sm="12" padding="20px 20px 20px 20px" align="center" depth="3"]

[title text="مطالب زیر را از دست ندهید" tag_name="h4"]

[blog_posts type="row" columns="2" columns__md="2" depth_hover="3" ids="3175,4475,5011,5072" show_date="false" excerpt_length="30" text_size="xsmall" text_bg="rgba(214, 214, 214, 0.3)"]

[button text="بانک مقالات" color="secondary" radius="10" depth_hover="1" expand="0" icon="icon-angle-right" link="https://fiberopticbank.com/article-book/"]

[/col]

[/row]

کابل OPGW چیست ؟ فروش انواع میکرو کابل فیبر نوری

OPGW  مخفف عبارت (Optical Ground Wire) میباشد. کابل OPGW  گونه ای از کابل میباشد که در خطوط توزیع و انتقال هوایی مورد استفاده قرار می گیرد.

کابل opgw

تجهیزات پسیو فیبر نوری کاردبرد کابل های OPGW

کابل های OPGW در دو منظور کاربرد دارند

  1.  به عنوان سیم زمین یا شیلد وایر (Shield wire)
  2. به عنوان انتقال دهنده ی دیتا و داده های فیبر نوری

لاین های هوایی انتقال انرژی به سبب داشتن مسیرهای طولانی و عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در محیط های آزاد به طور مداوم  تحت شرایط جوی محیط قرار میگیرند و همین عوامل ذکر شده  موجب بروز ایراد  و اشکال  در  خطوط انتقال  و به وجود امدن مشکل  در شبکه میشود  .

یکی از عوامل مهم جوی که همیشه تداوم برق رسانی خطوط انتقال را مورد تهدید قرار میدهد صاعقه است . به علت  ارتفاع برجهای انتقال نیرو و بعضاً پهن بودن سر دکلها احتمال برخورد صاعقه با برج و هادیهای خطوط انتقال بسیار بیشتر از احتمال برخورد صاعقه با زمین مجاور آن می باشد . پس باید پس از اصابت صاعقه به سیستم انتقال نیرو ، با ایجاد مسیرهای مناسب جریان به طریقی از اثرات بعدی آن جلوگیری بعمل آورد .

وظیفه ی اصلی کابل های OPGW  یا همان سیم های محافظ هوائی که اصولا در بالای برج و با ارتباط فیزیکی با بدنه ی برج نصب میشود  محافظت از سیستم  انتقال انرژی در برابر  عوامل محیطی و خارجی مانند اصابت صاعقه به  صورت مستقیم  به سیم های هادی و ولتاژ القایی به هادی ها  در اثر اصابت  صاعقه  میباشد .

پسیو فیبر نوری ساختار کابل OPGW

کابل  OPGW از یک یا چندین تیوپ استنسل استیل یا آلومینیومی حاوی تعدادی معین از فیبرهای نوری است که در لایه اول  به کار رفته اند و سیم های فولادی که روکش آلومینیوم دارند وسیم های فولادی ، آلومینیومی و آلومینیوم آلیاژی و یا ترکیب آنها  در دیگر لایه ها، بر اساس نوع مشخصات الکتریکی و مکانیکی مورد نظر،تشکیل شده است.

آداپتور فیبر نوری اجزای تشکیل دهنده کابل OPGW :

  1.  فیبر نوری
  2. تیوپ مرکزی استنسل استیل یا آلومینیومی
  3. غلاف کابل شامل یک یا چند لایه سیم های غلافی

[caption id="attachment_5078" align="aligncenter" width="391"]سطح مقطع opgw با تیوپ استنسل استیل مرکزی سطح مقطع opgw با تیوپ استنسل استیل مرکزی[/caption]

3/2 کابل فیبر نوری  OPGW برای انواع مختلف  فیبر های نوری مثل فیبر هاس سینگل مود  (SM)  یافیبر های NZDSF و سایر فیبر ها طراحی میشود. کلیه فیبر ها حتما الزمات استاندارد های IEC 60793-2  و موارد  ITU -T G655 , G652 را رعایت میکنند . ازمهمترین پارامتر های مهم در فیبر ضریب تضعیف  و  پهن شدگی رنگی میباشد. کدگذاری رنگی فیبر ها به طریق زیر انجام میشود. فیبر ها اصولا با 12 رنگ متفاوت مطابق استاندارد TIA/EIA-598 کدگذاری میشوند

Fiber 1: blue
Fiber 2 : Orange
Fiber 3: green
Fiber 4: brown
Fiber 5: Slate/ gray
Fiber 6: white fiber
Fiber 7: red
Fiber 8: black
Fiber 9: yellow
Fiber 10: violet
Fiber 11: rose / pink
Fiber 12: aqua / turquoise

نکته 1 - رنگ های فیبر  نوری در دما و  حرارت پایدار هستند و یکدیگر را یا ژل داخل تیوپ را آلوده نمیکنند .

توضیحات اجزای تشکیل دهنده  کابل  OPGW :

آداپتور مغزی کابل یا همان تیوپ مرکزی  استنسل استیل کابل OPGW :

کابل بر اساس یک تیوپ مرکزی  استنسل استیل مقاوم در مقابل ضربه  میباشد  که دلیل این مقاومت به علت  استفاده از تکنیک تولید تیوپ های loose buffer   استوار میباشد . این تیوپ های مقاوم  معمولا شامل چند فیبر نوری میباشند  که هر کدام از آنها به  صورت  مجزا  به  وسیله ی کدگذاری رنگی که  در قسمت  بالا  به  ان پرداختیم  شناسایی میشوند .

فیبر ها را به صورت آزادانه در تیوپ ها  قرار میدهند  و داخل تیوپ ها  از ماده  رطوبت گیر هم  استفاده  میکنند  . مشخصات  این ماده ی رطوبت گیر ، غیر رسانا و یکنواخت و پارافین مانند  میباشد این ژل به منظور جلوگیری از نفوذ آب ومیباشد و با حلال ها قابل زدودن میباشد .

یکی از مشخصه های مهم  تیوپ مرکزی که فیبر  ها  به  صورت  مارپیج  داخل تیوپ مرکزی قرار میگیرند و به سبب همین امر فیبر نوری بزرگتر از تیوپ میشود . حال این اضافه طول فیبر نوری استاندارد یا FEL باید برابر با  FEL is 0.4%  میباشد . این اضافه  طول فیبر ها در ارتباط با کشیدگی فیبر ها  در نیروی بالاتر از 50 درصد  استحکام کل کابل  ایجاد  میکند  . به این معنی است که اگر یک نیروی کششی به کابل  یا  تیوپ وارد شود به علت وجود اضافه کابل به تیوپ و فیبر مستقیما منتقل نمیگردد و این به معنی عدم افزایش تضعیف اپتیکی فیبر میباشد .

پیگتیل فیبر نوری غلاف دار  نمودن کابل به سبب محافظت از کابل OPGW :

به سبب محافظت کردن  از  فیبرهای نوری  و جلوگیری کردن  کرنش و پیچش آنها  در خطوط انتقال  در برابر تاثیرات بیرونی ، تیوپ بافری کابل های opgw را توسط یک یا چند لایه سیم غلاف دار میپوشانند .

این غلاف ها شامل سیم های فولادی با پوشش آلومینیوم (ACS) و سیم های آلیاژی آلومینیومی (AA) میباشد . IEEE Std1 138 are possible  سیم های استفاده  شده  در غلاف  opgw  در استاندارد های زیر تعریف شده اند  .

  • AA Wires according to ASTM B 398 Or IEC 60104
  • ACS Wires according to ASTM B 415 Or IEC 61232 20SA/A

جهت بافت  استاندارد غلاف و لایه  ی خارجی کابل  OPGW به صورت چپ گرد میباشد . سایر لایه ها از چپ گرد به راست گرد به ترتیب از لایه  ی خارجی به  لایه ها ی داخلی تغییر میکند . هرچند امکان ساخت  کابل  OPGW   با  جهت  های دیگر  طبق  درخواست  امکان پذیر میباشد  .

مطابق با شرایط محیطی کابل OPGW رنج دمایی را طبق جدول زیر تحمل میکند .

انتقال و بهره داری  °  80 / ° 40C-
نصب کابل های OPGW  °  50 / ° 10C-

آزمون های  مختلفی جهت سنجیدن و اطمینان داشتن از کیفیت OPGW ها وجود دارد که به آنها میپردازیم .

شکل ظاهری اجزای تشکیل دهنده ی کابل OPGW :

[caption id="attachment_5097" align="aligncenter" width="557"]اجزای تشکیل دهنده opgw اجزای تشکیل دهنده opgw[/caption]

پیگتیل مشخصات کابل OPGW:

 

پچ کورد فیبر نوری آزمون های سنجش OPGW :

 1- آزمون های روزانه یا آزمون های روزمره  :

آزمون هایی که در حین کار مطابق با طرح کیفی داخلی انجام میدهند

( Factory acceptance test ( FAT , Witnessed customer

  2- آزمون های پذیرش کارخانه ای  :

آزمون نامبرده  شامل  نمونه برداری ها و مشاهدات عینی مشتری میشود

( Type test (  only in case of a basic  new design , repitition in exceptional cases only

 3- آزمون های طراحی : پچ کورد

ازین آزمون فقط در صورت  طراحی یک کابل جدید انجام میشود  یا در موارد استثنایی تکرار میشود .

تمامی آزمون ها باید مطابق با استاندارد های  IEEE 1138  و  IEC 60794-4-1  انجام شوند  .

جدول زیر نشان دهنده ی سه تست بالا میباشد. برای مشاهده دقیق تر جدول زیر روی جدول کلیک کنید .

 

برای دریافت قیمت کابل های OPGW موجود در بانک فیبر نوری با مشاورین ما در دفتر مرکزی تماس بگیرید . برای تدوین و نوشتن این مقاله از سایت huadongcablegroup به عنوان سایت مرجع استفاده شده است

[row label="محصولات مرتبط با کابل OPGW" col_bg="rgba(116, 162, 184, 0.19)"]

[col span__sm="12" padding="20px 20px 20px 20px" align="center" depth="3"]

[title style="center" text="محصولات مرتبط" color="rgb(131, 4, 4)"]

[ux_products style="normal" type="masonry" columns="3" columns__sm="1" depth="1" depth_hover="3" products="3" tags="1493" orderby="rand" image_height="5:6" text_size="small"]

[button text="محصولات کابل فیبر نوری" radius="10" depth_hover="1" expand="0" link="https://fiberopticbank.com/fiberoptic/cable/"]

[/col]

[/row]
[row label="مقالات مرتبط" col_bg="rgba(214, 214, 214, 0.3)"]

[col span__sm="12" padding="20px 20px 20px 20px" align="center" depth="3"]

[title text="مطالب زیر را از دست ندهید" tag_name="h4"]

[blog_posts type="row" columns="2" columns__md="2" depth_hover="3" ids="4475,2929,4412,4284" show_date="false" excerpt_length="30" text_size="xsmall" text_bg="rgba(214, 214, 214, 0.3)"]

[button text="بانک مقالات" color="secondary" radius="10" depth_hover="1" expand="0" icon="icon-angle-right" link="https://fiberopticbank.com/article-book/"]

[/col]

[/row]

جعبه FAT یا جعبه تقسیم فیبرنوری چیست ؟ مفصل فیبر نوری

 FAT جعبه تقسیم فیبر نوریFAT مخفف عبارت ( Fiber Access Terminal) میباشد. باکس FAT ، جعبه Fat یا همان جعبه تقسیم فیبر نوری جعبه هایی از نوع ABS  هستند . FAT  جعبه تقسیم فیبرنوری  ABS باکس هایی پلاستیکی دارای محفظه ای هستند که به منظور پوشش دادن و محافظت تجهیزات الکتریکی ساخته شده اند.

FAT  جعبه تقسیم فیبر نوری یا باکس ترمینال فیبر نوری به طور کاملا گسترده ای به عنوان یک نقطه اتمام برای کابل فیبر نوری جهت اتصال با Drop Cable استفاده می شود. که در قسمت پایین به طور کلی به این مساله میپردازیم  .FAT  جعبه تقسیم فیبرنوری.  FAT  جعبه تقسیم فیبر نوری در عین حال که اسپلایسینگ، تقسیم، توزیع فیبر را می توان در این باکس انجام داد این باکس حفاظت و مدیریت شبکه FTTH را فراهم می کند. این باکس می تواند هم برای محیط Indoor و هم برای محیط Outdoor استفاده شود. مفصل

از  FAT  ها  یا  همان  جعبه  تقسیم  فیبر  نوری  در شبکه هایی  نظیر   ODN که  مخفف عبارت Optical  Distrbuting  Network یا FTTX و FTTH  استفاده میشود.

fat باکس -باکس فیبر نوری

نحوه ی عملکرد FAT  جعبه تقسیم فیبرنوری:

کابل های فیبر نوری اصلی وارد این جعبه های تقسیم فیبرنوری یا FAT ها  میشوند و به سبب توزیع FTTH یا همان توزیع فیبر نوری به منازل  را شامل میشود که همانطور که در مقاله ی FTTH به طور کامل به شرح آن  پرداختیم  اکثرا از دراپ کابل ها  را استفاده میشود  .

همان  طور که   در  بالا به   آن  اشاره   کردیم   این   باکس  های  تقسیم  کننده  به نام های (  FAT (Fiber Access Terminal یا  ( FDB (Fiber distrbute Box  یا ( OTB (Optical Terminal Box   معروف هستند .

تفاوت FAT  و OTB  و FDB در  ظرفیت های متفاوت آنها میباشد FAT  جعبه تقسیم فیبر نوری بیشترین کاربرد  آنها  در FTTH جایگاهی برای قرار گرفتن  اسپلیتر ها میباشد .

کاربرد بعدی  این   باکس ها  در  پچ  پنل هاست  که  پچ پنل  های  با  ظرفیت  های  مختلف  میتوان  در  آنها قرارداد و در بعضی از آنهاکاست نیز قرار میگیرد.  ظرفیت  باکس های FAT و FDB  و OTB  موجود در بازار از 4 پورت الی 48 پورت میباشد   .

اجزای تشکیل دهنده FAT  جعبه تقسیم فیبرنوری : مفصل خاکی

FAT یک باکس OCDF/ODF که در آن یک کاست فیبر نوری برای عملیات Fusion Splicing قرار دارد،FAT یک محل برای نصب کردن اسپلیتر فیبر نوری ویک پنل است که میتواندتا32 پورت فیبر نوری را ساپورت کند. در محل قرارگیری پورت های فیبر نوری، آداپتور فیبر نوری نصب شده و زمانی که اسپلیتر نصب می گردد، یک طرف، فیبر ورودی از سمت مخابرات قرار گرفته، و سمت دیگر، پیگتل هایی که به سمت مشترکین می روند قرار می گیرند.

باکس های FAT را همراه با یک قفل مطمئن می سازند که هر کسی توانایی دستکاری کردن شبکه فیبر نوری را نداشته باشد، ولی امنیت اصلی در شبکه های PON بصورت رمز گذاری بر روی اطلاعات ارسالی و دریافتی می باشد.

ساختار ظاهری FAT  جعبه تقسیم فیبرنوری مفصل خاکی فیبر نوری

قسمت فوقانی : FAT  جعبه تقسیم فیبر نوری

جعبه ی تقسیم فیبر نوری براى توزیع تارهاى نورى در سیستم هاى مخابراتى طراحى و ساخته شده است. همانطورکه در قسمت بالا به آن اشاره کردیم ساختمان جعبه ی تقسیم فیبر نوری از جنس ABS ساخته شده است. این باکس شامل دو فضای روی هم در دو طبقه ی قابل  دسترس ساخته شده اند.

 قسمت تحتانی : مفصل هوایی

فضای تحتانی باکس های FAT از دو کاست فیوژن فیبر نوری ساخته شده است که هدف ازین ها مدیریت، هدایت و جمع آورى لوزتیوپ ها و طولهاى اضافى پیگتیل ها میباشد. بخش بالایی جعبه تقسیم فیبر نوری FAT  جهت نصب پنل ODF وسینی هدایت پچ کوردها در نظر گرفته شده است.این بخش بالایی از از قابلیت چرخش مناسب برخوردار است تا راحت بتوان به بخش زیرین و تحتانی دسترسی داشت. این مساله  باعث میشود ایمنى اجراى کار جوش و نصب به مراتب افزایش یابد. ظرفیت ODF ، 24 تار فیبر نوری بوده و با هر نوع پیگتیل یعنى FC, SC, ST, LC بر حسب نیاز مشترى قابل ارائه است.

در ادامه ی مطلب به معرفی برخی ازین FAT باکس ها میپردازیم . باکس دیواری fat

 

[title style="center" text="جعبه تقسیم فیبر نوری مدل M"]

FAT BOX OCDB .IP:65 مدل M

FAT BOX OCDB .IP:65 مدل M

 

مشخصات فنی FAT جعبه تقسیم فیبر نوری مدل M

مشخصات فنی FAT BOX و جعبه تقسیم فیبر نوری مدل M

[title style="center" text="جعبه تقسیم فیبر نوری مدل S"]

  OCDB) FAT BOX) فیبر نوری فضای باز به همراه IP65 مدل S با ظرفیت 24  کور

OCDB) FAT BOX) فیبر نوری فضای باز مدل S

مشخصات فنی  OCDB) FAT BOX) فیبر نوری فضای باز  IP65 مدل S

[caption id="attachment_5020" align="aligncenter" width="763"]مشخصه فنی   OCDB) FAT BOX) فیبر نوری فضای باز به همراه IP65 مدل S با ظرفیت 24  کور مشخصه فنی   OCDB) FAT BOX) فیبر نوری فضای باز به همراه IP65 مدل S با ظرفیت 24  کور[/caption]

[title style="center" text="جعبه تقسیم فیبر نوری مدل SS"]

  OCDB) FAT BOX) فیبر نوری فضای باز به همراه IP65 مدل SSظرفیت  12 کور

[caption id="attachment_5023" align="aligncenter" width="812"] OCDB) FAT BOX) فیبر نوری فضای باز به همراه IP65 مدل SS با ظرفیت 12 کور[/caption]

مشخصات فنی  OCDB) FAT BOX) فیبر نوری فضای باز  IP65 مدل SS

مشخصات فنی  OCDB) FAT BOX) فیبر نوری فضای باز  IP65 مدل SS

مشخصات فنی  OCDB) FAT BOX) فیبر نوری فضای باز  IP65 مدل SSاین مقاله توسط بانک فیبر نوری نوشته و گردآوری شده است برای دریافت قیمت های به روز تمامی کابینت ها  و FAT ها و رک با مشاورین ما در بانک فیبر نوری تماس بگیرید  .

www.hfxcfiberoptic.com

[row label="محصولات مرتبط" col_bg="rgba(214, 214, 214, 0.3)"]

[col span__sm="12" padding="20px 20px 20px 20px" align="center" depth="3"]

[title style="center" text="محصولات مرتبط" color="rgb(131, 4, 4)"]

[ux_products style="normal" type="masonry" columns="3" columns__sm="1" depth="1" depth_hover="3" cat="1248" products="3" orderby="rand" image_height="5:6" text_size="small"]

[button text="مشاهده همه محصولات" radius="10" depth_hover="1" expand="0" link="https://fiberopticbank.com/product-category/passive/odn/fat/"]

[/col]

[/row]
[row label="مقالات مرتبط" col_bg="rgba(214, 214, 214, 0.3)"]

[col span__sm="12" padding="20px 20px 20px 20px" align="center" depth="3"]

[title text="مطالب زیر را از دست ندهید" tag_name="h4"]

[blog_posts type="row" columns="2" columns__md="2" depth_hover="3" ids="3175,4475,5011,5072" show_date="false" excerpt_length="30" text_size="xsmall" text_bg="rgba(214, 214, 214, 0.3)"]

[button text="بانک مقالات" color="secondary" radius="10" depth_hover="1" expand="0" icon="icon-angle-right" link="https://fiberopticbank.com/article-book/"]

[/col]

[/row]

مدیا کانورتر Media Converter چیست ؟ مفصل هوایی فلزی

مدیا کانورتر ها media converter به یکی از تجهیزات انتقال مخابرا ت نوری گفته میشود که بعد از پایان یک  پروژه فیبرنوری در  دو  سر خط در پروژه فیبر نوری قرار میگیرند و مسئولیت تبدیل کردن اطلاعات الکتریکی یا  همان دیتاها  به سیگنال های  نوری  و  برعکس آن را به عهده دارد  به  همین دلیل به مدیا کانورترها media converter را با نام مبدل فیبر نوری شناخته میشود .

اگر  بخواهیم مدیا کانورتورها media convertor را به زبان ساده و عامیانه  توضیح  دهیم  مدیاکانورتر  media converter  یا  همان مبدل فیبر نوری با دریافت سیگنالها از کابل های مسی، آنها را به یک سیگنال نوری سبک تبدیل میکند و بواسطه ی کابل فیبر نوری سیگنالهای  تبدیل شده را منتقل میکند .

و  اما در انتهای  کابل  فیبر نوری  نیز  یک  مبدل  فیبر  نوری دیگر  تعبیه شده است که  سیگنال های تبدیل شده  به  سیگنال نوری  را دریافت میکند و پس از بررسی آن سیگنال ها  دوباره آن سیگنال را به سیگنال مسی در کابل مسی بر میگرداند. مفصل هوایی فلزی فیبر نوری

به طور مثال اگر نمونه ای را بخواهیم مورد بررسی قرار دهیم در یک فرستنده فیبر نوری اگر یک سیگنال اترنت وارد شود، همین سیگنال اترنت در آن سوی فیبر نوری از طرف گیرنده دریافت میشود و به همان صورتی که به مبدل فیبر نوری داده میشود به گیرنده تحویل داده میشود .

تعریف مدیا کانورتر :

در تعریف کلی ، به هر دستگاهی که سیگنال ها را یک  بستری انتقال بدهد مدیاکانورتور گفته می شود.  یعنی  اگر  سرویس  ای وان(E1) موجود  باشد  و  بخواهیم  آن  را  به  شبکه  تبدیل  کنیم،یا از  مخابرات شبکه  تحویل  بگیریم  وبه  E1 تبدیل کنیم به دستگاهی که این تبدیل ها را انجام می دهد مدیاکانورتر گفته میشود. ولی در عمل، اگر بخواهیم  مبدل فیبر نوری را به طور عامیانه تعریف کنیم یا چیزی که بین پیمانکار های فیبر، مخابراتی ها و شبکه کار ها جا افتاده، مدیا کانورتر یا مبدل فیبر دستگاهی است که شبکه و فیبرنوری را به هم تبدیل می کند یعنی تبدیل سیگنالهای  مسی به سیگنالهای نوری و برعکس

اتصال فیبر نوری زمانی ضرورت پیدا می کند که فاصله بین دو دستگاه شبکه از محدوده ی انتقال کابل مسی فراتر رفته باشد با استفاده از مبدل های فیبر نوری این امکان فراهم می شود تا دو دیوایس شبکه با پورت مس و در فواصل طولانی از طریق کابل فیبر نوری به هم متصل شوند.

موارد استفاده از مدیا کانورتر Media Converter : مفصل فیبر نوری

مدیا کانورترها media converter ها علاوه بر  دریافت سیگنالها از کابل های مسی و تبدیل آنها به یک سیگنال نوری برای استفاده های زیر نیز کاربرد دارد . مدیا کانورتورها media convertor همچنین برای تبدیل فیبر به فیبر در تبدیل فیبرهای  Multi mode به فیبرهای  single mode استفاده میشوند. کاربرد دیگر مدیا کانورتورها media convertor تبدیل  لینک  dual  fiber  به  single  fiber  جهت  انتقال دو طرفه  داده  ها  میباشد  .

علاوه براین کاربرد دیگر از مدیا کانورتور های media convertor  فیبر نوری تبدیل طول موجها در مالتی پلکس تقسیم طول موج (WDM) میباشد .

مدیا کانورتر

 انواع مدیا کانورترها : کانکتور فیبر نوری

مدیاکانورترها را می توان نسبت به چند معیار تقسیم کرد

  1. نسبت به تعداد پورت مدیا کانورتور ها media convertor
  2. نسبت به نوع پورت های الکتریکال مدیا کانورتر ها  media converter
  3. نسبت به نوع پورت فیبرها مدیا کانورتور ها media convertor
  4. نسبت به نوع کانکتور فیبرنوری مدیا کانورتر ها  media converter
  5. نسبت به تعداد کور فیبر نوری مدیا کانورتور ها media convertor
  6. از نظر برد ماژول فیبر مدیا کانورتر ها  media converter
  7. از نظر نوع فیبری که مدیا کانورتور ها  media convertor ساپورت میکنند
  8. از نظر سیستم عامل مدیا کانورتور ها media convertor

1. تقسیم بندی از نظر تعداد پورت های موجود در مدیا کانورترها Media Converter

  • مدیا کانورتر ها  media converter تک پورت
  • مدیا کانورتر ها  media converter چهار پورت
  • مدیا کانورتور ها media convertor  هشت  پورت
  • مدیا کانورتور ها  media convertor شاسی بیس یا کارتی

2. تقسیم بندی از نظر پورت های الکتریکال مدیا کانورترها Media Converter

  • مدیا کانورتر ها  media converter با پورت فست اترنت
  • مدیا کانورتر ها  media converter با پورت گیگا اترنت

3.تقسیم بندی از نظر  نوع پورت فیبرنوری استفاده شده در مدیا کانورتر ها Media Converter

  • مدیاکانورتر با SFP
  • مدیا کانورتر با ماژول نوری داخلی

4. تقسیم بندی از جهت نوع کانکتور نوری به کار رفته در مدیا کانورتر ها Media Converter

  • مدیا کانورتور  media converter با اتصال به کانکتور فیبر نوری LC
  • مدیا کانورتور  media converter با اتصال به کانکتور فیبر نوری FC
  • مدیا کانورتور  media converter با اتصال به کانکتور فیبر نوری SC

5.تقسیم بندی از نظر تعداد کور به کار رفته در فیبر نوری  :

  • مدیا کانورتر  media converter تک کور
  • مدیا کانورتر  media converter دو کور

6. تقسیم بندی از نظر برد ماژول فیبرنوری در مدیا کانورتر Media Converter

  • مدیا کانورتور media convertor کوتاه برد  این نوع از مدیا کانورتر تا بیست  کیلومتر را ساپورت میکند .
  • مدیا کانورتر media converter بلند برد  این نوع از مدیا کانورتر تا شصت کیلومتر را ساپورت میکند .

7. تقسیم بندی  از نظر نوع فیبر نوری که مدیا کانورتر Media Converter ساپورت میکند

8. تقسیم بندی  از لحاظ سیستم عامل به کار رفته در مذیا کانورتر Media Converter

  • مدیا کانورتر media converter  مدیریتی (Managed)
  • مدیا کانورتر media converter  مدیریت گرافیکی SNMP
  • مدیا کانورتر media converter  مدیریت نرم افزاری NMS
  • مدیا کانورتر media converter  مدیریت خط فرمان CLI
  • مدیا کانورتر media converter  غیر مدیریتی

نرخ انتقال داده های مدیا کانورتر ها Media Converter : کانکتور

مدیا کانورتور ها media convertor می توانند در شبکه های اترنت از تکنولوژی سوئیچ های یکپارچه پشتیبانی کرده و توانایی اجرای سوئیچینگ نرخ 10/100 و 10/100/1000 را فراهم نماید.

مدیا کانورتور ها media convertor از قابلیت های پیشرفته Bridge نظیر VLAN سازی و اولویت بندی کیفیت خدمات (QOS) و کنترل دسترسی پورت و کنترل پهنای باند که موجب سهولت قرار گیری دیتا، صدا و تصویر برای کاربر نهایی می شود، پشتیبانی می کنند .

مدیا کانورتور ها media convertor در واقع تمام قابلیت های یک سوئیچ پیشرفته را تنها در یک دیوایس کوچک و ارزان ارائه می نماید.

مزایای مدیا کانورتر ها Media Converter : تضعیف کننده فیبر نوری

مدیا کانورتور ها media convertor  زمانی که یک سیستم امنیتی با بالاترین کیفیت ممکن بخواهیم طراحی کنیم مزایای بسیار زیادی را در بر دارند .

  1.   تجمیع انواع سیگنالها: به دلیل اینکه کابل های فیبر نوری پهنای باند بالایی ذارند، مدیا کانورتور ها media convertor این قابلیت را  دارند که بتوانند چندین سیگنال را همزمان با هم مالتی پلکس کرده و از طریق یک کر فیبر نوری ارسال نمایند.
  2.   حذف نویز: استفاده از کابلهای نوری و مدیا کانورتور ها media convertor انواع نویزهای الکترومغناطیس و رادیویی موجود در اطراف سیستم را به راحتی حذف می کند.
  3.   حفاظت در برابر رعد و برق :  مدیا کانورتور ها media convertor در برابر اتصال به زمین، ولتاژهای گذرا و رعد و برق که میتواند به هر نوع سیستمی آسیب برساند عایق هستند.

مدیا کانورتورهای موجود در بانک فیبر نوری شامل  انواع مدیا کانورتر های  Planet  و  انواع مدیا کانورتر های SAE و انواع مدیا کانورتر های B & C  میباشد که می شود برای مطالعه مشخصات هر کدام به توضیحات محصولات مراجعه نمود.

این مقاله توسط بانک فیبر نوری و شبکه نوشته شده است و مدیاکانورتر Media Converter های موجود در بانک فیبر نوری و شبکه همانطور که در مقاله ذکر شده است برند های SAE  و PLANET و برخی از برند های دیگر میباشد. برای دریافت قیمت ها با مشاورین فنی بانک فیبر نوری و شبکه تماس بگیرید یا برای مشاهده محصولات به صفجه مدیا کانورتور ها مراجعه فرمایید. برای تدوین و گردآوری این مقاله از سایت techopedia استفاده شده است .

[row label="محصولات مرتبط" col_bg="rgba(255, 255, 255, 0.19)"]

[col span__sm="12" padding="20px 20px 20px 20px" align="center" depth="3"]

[title style="center" text="محصولات مرتبط" color="rgb(131, 4, 4)"]

[ux_products type="masonry" columns="3" columns__sm="1" cat="1152" products="3" orderby="rand"]

[button text="مشاهده همه محصولات" radius="10" depth_hover="1" expand="0" link="https://fiberopticbank.com/product-category/active/optical-converter/media-converter/"]

[/col]

[/row]

[row label="مقالات مرتبط" col_bg="rgba(214, 214, 214, 0.3)"]

[col span__sm="12" padding="20px 20px 20px 20px" align="center" depth="3"]

[title text="مطالب زیر را از دست ندهید" tag_name="h4"]

[blog_posts type="row" columns="2" columns__md="2" depth_hover="3" ids="3175,4475,5011,5072" show_date="false" excerpt_length="30" text_size="xsmall" text_bg="rgba(214, 214, 214, 0.3)"]

[button text="بانک مقالات" color="secondary" radius="10" depth_hover="1" expand="0" icon="icon-angle-right" link="https://fiberopticbank.com/article-book/"]

[/col]

[/row]

فست کانکتور فیبر نوری چیست ؟ اتنیتور فیبر نوری
Fast Connector

در این مقاله که به نام فست کانکتور فیبر نوری Fast connector توسط بانک فیبر نوری نوشته و تنظیم شده است به موضوع اینکه فست کانکتور Fast connector چیست ؟ و چرا باید از فست کانکتورها Fast connector استفاده کنیم میپردازیم در مقاله ی پیشین به انواع کانکتورهای  APC  و UPC پرداختیم .

 

فست کانکتور فیبر نوری fast connector

فست  کانکتور  Fast  Connector  یک  قطعه  ی  مورد  استفاده  در  تجهیزات  شبکه  و   FTTH   میباشد  که  گاهی  آن  را   با  نام   های (Field Assembly Connector or Field terminated fiber connector, quickly assembly Fiber connector)نیز خطاب میکنند .

فست کانکتور فیبر نوری Fast Connector چیست ؟ تضعیف کننده

فست  کانکتور  Fast  Connector  یک فیلد فیبر نوری قابل تنظیم است که که نیاز به هیچ گونه اپوکسی یا پولیش کردن ندارد .

ساختمان بدنه ی فست کانکتورها Fast  Connector : اتنیتور

بدنه  ی  فست  کانکتور  Fast  Connector  از اتصال  مکانیکی  یک  Fiber stub  نصب  شده  توسط   کارخانه  و  یک فرول  سرامیکی  از  قبل   پولیش شده توسط  کارخانه ، تشکیل شده است . فست   کانکتورهای   Fast   Connector  فیبر  نوری   Fast  Connector   پتانسیل  این  را  دارند  که  زمان  اتصال  فیبر  و  کانکتور  را   به  کمتر  از  30  ثانیه   برسانند  این   در حالی است   که   برای   برقراری   این   اتصال   آماده سازی  شامل : ابزارهای  استاندارد آماده سازی فیبر و  ابزار  ها  میباشد به غیر  از این ها نیاز به چیز دیگری نیست . در  صورتی  که   کانکتورهای   APC    که   درمقاله ی  کانکتور های  APC و  UPC کامل به  آن  پرداختیم  در  مقایسه  با  فست  کانکتور  ها  نیاز  به  ایزار  های اضافی دارند .

 

[caption id="attachment_4559" align="aligncenter" width="600"]فست کانکتور فیبر نوری fast connector fast connectores[/caption]

توسعه فست کانکتور Fast Connector :

با   توجه به  توسعه ی  سریع  تکنولوژی  ‏FTTH (که  به  FTTH   وتجهیزات   آن  به  طور  کامل  در  مقاله  ی  تجهیزات  FTTH  پرداختیم)، استفاده  از فست کانکتور Fast Connector ها   رایج تر شده است .زیرا همانطور که در قسمت بالا توضیح دادیم فست کانکتور ها  با عملکرد فوق العاده، سرعت ارتباط  فیبر نوری به خانه را بیشتر می‌کنند.ویژگی  مونتاژ  درمحل  با  استفاده  از  فست  کانکتورها،  منجر  به  بهبود  طراحی  منعطف  کابل  کشی  نوری  و  همچنین  کاهش  زمان مورد نیاز برای کانکتورایز کردن فیبر منجر میگردد.امروزه   با   گسترش   FTTH،فست   کانکتورها   راه   حلی  مطلوب  برای  سیم  کشی  نوری  در  داخل  ساختمان‌ها  و  طبقات،برای  کاربردهای LAN و CCTV و … می باشد.

چرا باید از فست کانکتورها Fast Connector استفاده کرد؟ پچ پنل و باکس دیواری

 به  عنوان  یکی  از  المانهای  کاربردی  در  فیبر  نوری  فست  کانکتورها   نقش  به  سزایی  دارند  علت   این   نقش  مهم همانطور که  در  مطالب  بالا  به  آن  اشاره  شد  این  موضوع  است که   فست  کانکتور ها  نقش  بسزایی  رادر  راستای  بهبود  عملکرد موثر در تکنولوژی ftth  ایفا میکنند   . برای آماده سازی آن‌ها، مدت زمان کوتاهی برای اتصال فیبر در حدود کمتر از 30 ثانیه نیاز است. به غیر از ابزارهای استاندارد آماده سازی فیبر ، به هیچ ابزار تخصصی دیگر برای اتصال کانکتورها نیازی نیست، البته در کانکتورهای APC  نیاز به برخی ابزار اضافی وجود دارد.

از مزایای فست کانکتور  Fast Connector میتوان به موارد زیر اشاره کرد : باکس دیواری

  •  ‏عملکرد سریع و راحت فست کانکتورهای فیبرنوری
  •  عدم نیاز به ابزار خاص
  •  هزینه پایین
  • کاهش افت و بهبود سرعت
  • در دسترس بودن و قابل استفاده بودن در هر زمان و مکان
  • عدم نیاز به استفاده از دستگاه های گران قیمت فیوژن

فست کانکتور Fast Connector های فیبر نوری معمولا در دو سر دراپ کابلهای نوری (که در مقاله ی  کابل دراپ Cable drop در باره ی انواع دراپ ها توضیح داده شده است ) استفاده می شود؛ در واقع بیشترین استفاده از فست کانکتور Fast Connector ها برای دراپ هایی استفاده میشود که  بین آخرین باکس توزیع  و OTO می باشد.

 

تجزیه و تحلیل ساختمان یک فست کانکتور Fast Connector : باکس

فست کانکتور فیبر نوری fast connector

 

 

فست کانکتور های مرسوم در بازار  : پچ باکس

در حال حاضر  انواع متفاوتی از فست کانکتورها fast connector در بازار وجود دارند که این فست کانکتورها بر اساس ساختار خود به دو دسته تقسیم میشوند .

دسته ی اول فست کانکتورها : بوسیله اتصالات مکانیکی

دسته ی دوم فست کانکتورها :  بوسیله ذوب حرارتی

که دربین این دو دسته از اتصال ها ، به طور غالب اتصال مکانیکی رایج میباشد  و در بازار مرسوم است .

فست کانکتورها به وسیله ی اتصال مکانیکی خود به دو دسته ی زیر تقسیم میشوند :

دسته ی اول : اتصال مکانیکی روش مستقیم باکس دیواری

دسته ی دوم  : اتصال مکانیکی روش  pre-stubbed

اگر چه هر دو آنها را از پیش جلا می‌دهند ولی چند تفاوت وجود دارد.

تفاوت های فست کانکتورهای مکانیکی روش مستقیم  و Pre-Stubbed : پچ پنل فیبر نوری

فست کانکتور به وسیله اتصال مکانیکی روش مستقیم :

1- در  روش مستقیم فست کانکتورها ، مهارت بسیار بالایی نیاز  است برای این نوع کانکتورها، برش سطح مناسب مطلوب بوده که خود این برش زدن  به مهندسی دقیق و ساختار قوی فیبرنوری و تجربه نیاز دارد.

2- در روش مستقیم ، فست کانکتورهای فیبر نوری نیاز به بست های سرامیکی و قطر فیبری با میزان انطباق بالا وجود دارد.

3- روش مستقیم فست کانکتورهای فیبرنوری دارای ساختار ساده و هزینه کمتری میباشند.

فست کانکتورهای نوع Pre-Stubbed: پچپنل فیبر نوری

در فست کانکتورهای pre-stubbed، بست های سرامیکی تعبیه شده در سر فیبر ، اتلاف برگشتی را کنترل میکند، و اتصال روان داخلی، به برش انتهای سطح فیبر بستگی ندارد.

این مقاله توسط بانک فیبر نوری  نوشته و تنظیم شده است و برای نوشتن این مقاله از سایت twfiberoptice به عنوان سایت مرجع استفاده شده است .

جدول زیر انواع فست کانکتورهای موجود در بانک فیبر نوری را نشان میدهد برای دریافت سایر مدل ها و دریافت قیمت های به روز شده با مشاوران ما در بانک فیبر نوری تماس  بگیرید .

[row label="محصولات مرتبط" col_bg="rgba(116, 162, 184, 0.19)"]

[col span__sm="12" padding="20px 20px 20px 20px" align="center" depth="3"]

[title style="center" text="محصولات مرتبط" color="rgb(131, 4, 4)"]

[ux_products style="normal" type="masonry" columns="3" columns__sm="1" depth="1" depth_hover="3" cat="408" products="3" orderby="rand" image_height="5:6" text_size="small"]

[button text="مشاهده همه محصولات" radius="10" depth_hover="1" expand="0" link="https://fiberopticbank.com/product-category/ftth-accessories/fast-connector/"]

[/col]

[/row]
[row label="مقالات مرتبط" col_bg="rgba(214, 214, 214, 0.3)"]

[col span__sm="12" padding="20px 20px 20px 20px" align="center" depth="3"]

[title text="مطالب زیر را از دست ندهید" tag_name="h4"]

[blog_posts type="row" columns="2" columns__md="2" depth_hover="3" ids="4475,4304,5011,5072" show_date="false" excerpt_length="30" text_size="xsmall" text_bg="rgba(214, 214, 214, 0.3)"]

[button text="بانک مقالات" color="secondary" radius="10" depth_hover="1" expand="0" icon="icon-angle-right" link="https://fiberopticbank.com/article-book/"]

[/col]

[/row]



:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()