نوشته شده توسط : صبا

با این روش چشم‌هایتان را کارتونی کنید:

برای اینکه چشمانی درشت داشته باشید و مژه‌های‌تان شبیه شخصیت‌ های کارتونی پر شود، می‌توانید قسمت بیرونی چشم تان را بیشتر برس بکشید. همچنین اگر می‌خواهید مژه‌هایتان خیلی بلند شود و در ضمن حالت طبیعی خود را نیز حفظ کند، می‌توانید قبل از استفاده از ریمل، از فر مژه استفاده کنید. همچنین از اینکه برس ریمل را چند بار پشت سر هم بکشید خودداری کنید.

چند نکته مهم در مورد استفاده از ریمل:

  • ریمل‌هایى که پایه اصلى آنها از روغن تشکیل شده است به دلیل این که به سختى پاک مى‌شوند، موجب افزایش ریزش مژه‌ها و چسبندگى آنها مى‌شوند.
  • استفاده از ریمل‌ها یا هرگونه لوازم آرایشى ممنوعیت خاصى ندارد، حتى افرادى که به دلیل بیمارى‌هاى مختلف مژه‌های‌شان کم پشت شده یا اثر تصادف مژه‌هاى خود را از دست داده اند، مى‌توانند با استفاده از این محصول آرایشی ظاهر چهره خود را تا حدى به صورت طبیعى برگردانند.
  • بسیار مهم است که مواد ریمل پوست پلک یا جاهای دیگر صورت را تیره نکند. اگر بعد از آرایش دیدید که نقطه‌ای از پوست تیره شده‌است وقتی هنوز خیس است اقدام به پاک کردن آن نکنید بلکه صبر کنید تا خشک شود و بعد خیلی آرام با یک گوش‌ پاک کن تیرگی را پاک کنید.

 

ریمل حجم دهنده یا بلند کننده مناسب مژه های ما است؟

این ریمل‌ها در برابر آب و تعریق مقاوم بوده و باعث سیاهی اطاف چشم نمی‌شود. ریمل‌های ضدآب حاوی موم و روغن های معدنی هستند. اگر زیاد عرق کردن می‌کنید و دارای پوستی چرب هستید و یا اهل گریه کردن و رفتن به استخر با آرایش هستید، پس حتما از ریمل های ضدآب استفاده کنید تا زیر چشمانتان به حاله ای سیاه رنگ تبدیل نشود.

• ریمل های تقویتی

این نوع ریمل علاوه بر حجم دهی و بلند کردن دارای موادی هستند که برای تقویت مژه و پرشدن یا بلند شدن مژه به طور طبیعی نیز مفید هستند.

• ریمل فیبری (Fiber Mascara)

ریمل های فیبری در هنگام حرکت، با مژه هایتان درگیر می شوند و همه ی اطراف آن را می پوشانند.

• ریمل جدا کننده ی مژه

این محصول همه کاره، که حجم دهنده و ضخیم کننده است، معمولا به صورت ضد آب عرضه می شود. با توجه به غلظت و بافت آن، این ریمل به طور مساوی روی مژه ها پخش می شود، هر مژه را جداگانه، ظریف و با فر زیبایی نشان می دهد و ظاهری خواستنی به شما می دهد.

ید. ابتدا یک لایه بزنید، اجازه دهید خشک شود و دوباره سر مژه‌ها و مژه‌های انتهای چشم را دوباره بزنید.

شناخت پایه‌های رنگ مو:

برای شناسایی دقیق رنگ مو و انتخاب مناسب آن ابتدا باید با پایه‌های مو یا عمق آن آشنا شویم.

رنگ مو

اگر تن پوستتان گرم است، باید سایه های طلایی مثل کاراملی و برنز در سایه ای تیره تر از پوستتان انتخاب کنید. تیره و مشکی را نباید انتخاب کنید چون صورتتان را به کلی محو می کند و اگر هم درجه های طلایی را انتخاب می کنید، دقت کنید که خیلی روشن نباشد چون ممکن است مویتان نارنجی از آب درآید. بلوند خاکستری و قهوه ای روشن برای پوست گرم شما بهترین انتخاب است.

اگر پوستتان متمایل به صورتی و سرد است، از رنگهایی که سرخی پوستتان را بیشتر جلوه می دهد اجتناب کنید، مثل طلایی، طلایی مایل به قرمز، و مسی.

افرادی که در کودکی موی بلوند و طلایی داشته اند، بهترین پوست را برای داشتن موی بلوند حتی در بزرگسالی دارند. برای کسی که پوست گرمی دارد بلوند برنجی یا هایلایت تقریباً مناسب نیست. این افراد بهتر است از درجه ها و سایه های گرمتر استفاده کنند.

اگر مویتان قهوه ای است و می خواهید آن را به بلوند تغییر دهید، سعی کنید بلوند خیلی روشنی انتخاب نکنید. اگر می خواهید مو و پوستتان ضد و نقیض باشد به شکلی که هر دو خوب جلوه کند، هایلایت و لولایت برای شما مناسب است. به خاطر داشته باشید که برای چشمان سبز و قهوه ای، موی تیره بهتر است تا موی بلوند.

نکاتی مهم هنگام انتخاب رنگ موی مناسب:

  1. هنگام انتخاب آن، پایه موی خود فرد اهمیت زیادی دارد. بهترین رنگ مو حتی تیره‌ترین آن ها که روی کاتالوگ‌ها مشاهده می‌شود، رنگ‌هایی هستند که بر روی

    درمورد موی قرمز و شرابی هم باید بگویم که تقریباً همه می توانند از آن استفاده کنند. مسئله مهم این است که درجه وسایه رنگی را انتخاب کنید که با پوستتان بیشتری سازگاری را داشته باشد. خانم هایی که پوستی روشن یا صورتی دارند، موی قرمز و شرابی بیشتر از همه به آنها می آید.

    موی خاکستری به خاطر بافت زبری که دارد خیلی سخت تغییر می کند است. اگر موهایتان کمتر از یک سوم سفید شده است، از نوع موقتی که یک سایه از موی طبیعی خودتان روشن تر باشد یا تقریباً با آن همرنگ باشد استفاده کنید.

    گاهی هم شکستن قانون اشکالی ندارد…
    ما از نژادهای مختلفی هستیم. کلا قانون سرد و گرم بیشتر شبیه یک راهنماست. کیت لینینگتون که از کارمندان شرکت آناستازیا بورلی هیلز است می‌گوید: «در واقع همه‌ی خانم‌ها می‌توانند از همه‌ی رنگ‌ها استفاده کنند. قوانین، برای شکستن وضع شده‌اند!»
    ما عاشق چنین نگرش‌هایی هستیم! اگر رنگی فوق العاده‌ را انتخاب کردید و روی موهای شما بد از آب درآمد، می‌توانید رنگ دیگری را امتحان کنید یا اصلا موهایتان را کوتاه کنید.
    دوباره به عقب برگردید و دوباره امتحان کنید. این یکی از همان ویژگی‌های جالب است که فقط مخصوص خانم‌هاست!

الف) رنگ موهای موقت

در زیر شاخه موقت، یک دسته دیگر هم وجود دارد که به آنها نیمه‌موقت می‌گویند. موقت رنگ‌هایی هستند که فقط به اندازه یک بار شامپو زدن دوام دارند. این نوع محصول به داخل مو نفوذ نمی‌کنند و تنها روی ساقه مو قرار می‌گیرند. انواع نیمه‌موقت که بیشتر برای موهای سفید کاربرد دارند، به اندازه 4 تا 6 بار شامپو زدن روی مو ماندگاری دارند. این نوع  به دلیل داشتن مواد اکسیدان ضعیف و نداشتن آمونیاک به موها صدمه کمتری می‌زنند و حتی گاهی به عنوان تقویت‌کننده رنگ طبیعی مو نیز به کار می‌روند.

انواع رژ لب

رژ لب چیست؟

چه رنگی برای چه پوستی؟

برای انتخاب رنگ  مناسب باید به جنس و رنگ پوست خود توجه کنید. خانم هایی که پوست صورت نسبتا تیره ای دارند، بهتر است از رژ های قرمز تیره، بنفش و گوجه ای براق استفاده کنند. رژهای قهوه ای روشن و آجری با سایه صورتی رنگ ، برای خانم هایی مناسب تر هستند که رنگ پوست شان روشن تر است.

اگر رنگ پوست صورت شما گرم است از رژهای پایه رنگ نارنجی استفاده کنید و اگر رنگ پوست شما حالت سرد و روشن دارد، از رژهای پایه رنگ آبی. اگر می خواهید رنگ آن مدت زمان زیادی حفظ شود، بهتر است پس از استفاده از رژ، از یک محصول تسبیت کننده استفاده کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()